annak újságírók, akik szeretnek a fellegekben járni, de most nem erről lesz szó, hanem a MediaCloud nevű eszközről.

A Berkman Center for Internet & Society munkatársai mindig is szerettek a hivatásos és a közösségi média viszonyán rágódni. Hogyan mozognak a hírek? Igaz-e, hogy a bloggerek csak az újságokon élősködnek? Menniyre képes leképezni a média a világot?

Végül Ethan Zuckermannal és Yochai Benklerrel az élükön elhatározták, hogy összedobnak egy eszközt, amivel ezek a kérdések valahogy megválaszolhatók. Ez a MediaCloud, aminek egy része a MediaCloud.org oldalon a weben is elérhető.

A MediaCloud automatikusan begyűjti több száz angol nyelvű újság cikkeit és száz blog bejegyzéseit. Az anyagokat utána valahogyan szétszedik, a cikkeket számos szempont szerint osztályozzák és adatbázisokba rendezik. Vagyis elvégzik a piszkos munkát. Azután jön a felhasználó és megkérdezi, mik voltak a Times, a BBC, vagy a Los Angeles Times legfontosabb hírei az elmúlt héten, vagy hogy milyern volt a cikkek témájának földrajzi megoszlása.

A MediaCloudot bemutató videóban láthatod, hogy viszonylag egyszerűnek tűnő adatokból is sok következtetést lehet levonni. (Fontos, hogy jól kell tudni kérdezni.)

Zuckerman és társai szerint mindez még csak a kezdet. Tovább épül az adatbázis, a kövőben hozzáférhetővé kívánják azt tenni más fejlesztők számára is.

A bejegyzés trackback címe:

https://businessdevelopment.blog.hu/api/trackback/id/tr721344631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása